Pentru că există
numeroase studii care abordează problematica educației timpurii, însă nu există
nicio lucrare completă, care să se concentreze asupra implementării teoriei
inteligenţelor multiple ca un întreg, respectiv ca o doctrină pedagogică,
pentru că “ psihologii au petrecut mult prea mult timp evaluând indivizii și nu
destul ajutându-i.” (Howard Gardner), pentru că cele mai bune
intervenții educaționale vor continua să vină de la educatori simpli, ingenioși,
care își folosesc propriul spirit și materiale simple…
....vă prezint lucrarea mea de
disertație intitulată "Stimularea inteligențelor multiple prin joc
și mișcare în grădiniță"
Lucrarea oferă instrumente care pot fi
aplicate la grupa de preșcolari în vederea determinării, stimulării și
dezvoltării inteligențelor multiple ale preșcolarilor: exemple de activități de
întărire a inteligențelor (manual de
activități pentru părinți/educatoare) , fișă de sprijin pentru proiectarea lecției din perspectiva teoriei
inteligențelor multiple, exemplu de amenajare a centrelor de interes pe inteligențe multiple, program de stimulare a inteligențelor multiple
bazat pe activități menite să antreneze implicarea copiilor în moduri
variate și diferite, chestionare pentru
părinți , grile de observație diferite, teste adaptate pentru preșcolari pentru
identificarea inteligențelor multiple dominante.
În cadrul programului pedagogic
de stimulare a inteligențelor multiple propus , am proiectat activităţi educaţionale capabile să sprijine
diversitatea, valorificarea optimă a diferenţelor individuale, realizarea unui
proces educaţional individualizat. Am
apelat la traducerea conținutului și transmiterea mesajului din curriculum
pentru învățământul preșcolar dintr-o perspectivă multiplă, valorificând
talentele și înclinațiile fiecărui copil și ajutându-i pe fiecare să înțeleagă
în funcție de inteligența sa dominantă sau chiar să își dezvolte și să lucreze
asupra punctelor mai slabe. Aplicând teoria inteligențelor multiple,
nu am renunţat la un program unic de instruire, la obiective şi conţinuturi
comune, dar am creat situaţii de învăţare favorabile fiecărui individ. Altfel
spus, călătoria preșcolarului a avut rute
diferite însă destinaţia a rămas
aceeaşi.
Sugestiile de activități prezentate în programul de
stimulare sunt orientative și lasă loc imaginației colegelor educatoare, pentru
a-și organiza propriile activități, în funcție de grupa pe care o conduc și
temele abordate.
Programul de stimulare a
inteligențelor multiple este un instrument extrem de ofertant pentru educatori,
care au astfel ocazia să devină creatori de lecții captivante în funcție de
profilurile elevilor cu care interacționează, însă ea funcționează doar în
cazul profesioniștilor care resping rutina, care se află mereu în căutare, sunt
curajoși și motivați să rezoneze cu clasele la care predau.
Prezentarea pe scurt a lucrării mele de disertație o găsiți aici :
Atașez poze de la susținerea lucrării de disertație :)



Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu