miercuri, 27 iunie 2018

Stimularea inteligențelor multiple prin joc și mișcare în grădiniță


Pentru că există numeroase studii care abordează problematica educației timpurii, însă nu există nicio lucrare completă, care să se concentreze asupra implementării teoriei inteligenţelor multiple ca un întreg, respectiv ca o doctrină pedagogică, pentru că “ psihologii au petrecut mult prea mult timp evaluând indivizii și nu destul ajutându-i.” (Howard Gardner), pentru cele mai bune intervenții educaționale vor continua să vină de la educatori simpli, ingenioși, care își folosesc propriul spirit și materiale simple…
....vă prezint lucrarea mea de disertație intitulată "Stimularea inteligențelor multiple prin joc și mișcare în grădiniță" 
 Lucrarea  oferă instrumente care pot fi aplicate la grupa de preșcolari în vederea determinării, stimulării și dezvoltării inteligențelor multiple ale preșcolarilor: exemple de activități de întărire a inteligențelor (manual de activități pentru părinți/educatoare) , fișă de sprijin pentru proiectarea lecției din perspectiva teoriei inteligențelor multiple, exemplu de amenajare a centrelor de interes pe inteligențe multiple, program de stimulare a inteligențelor multiple bazat pe activități menite să antreneze implicarea copiilor în moduri variate și diferite,  chestionare pentru părinți , grile de observație diferite, teste adaptate pentru preșcolari pentru identificarea inteligențelor multiple dominante.
În cadrul programului pedagogic de stimulare a inteligențelor multiple propus , am proiectat activităţi educaţionale capabile să sprijine diversitatea, valorificarea optimă a diferenţelor individuale, realizarea unui proces educaţional individualizat. Am apelat la traducerea conținutului și transmiterea mesajului din curriculum pentru învățământul preșcolar dintr-o perspectivă multiplă, valorificând talentele și înclinațiile fiecărui copil și ajutându-i pe fiecare să înțeleagă în funcție de inteligența sa dominantă sau chiar să își dezvolte și să lucreze asupra punctelor mai slabe. Aplicând teoria inteligențelor multiple, nu am renunţat la un program unic de instruire, la obiective şi conţinuturi comune, dar am creat situaţii de învăţare favorabile fiecărui individ. Altfel spus, călătoria preșcolarului a avut rute diferite  însă  destinaţia  a rămas aceeaşi. 
Sugestiile de activități prezentate în programul de stimulare sunt orientative și lasă loc imaginației colegelor educatoare, pentru a-și organiza propriile activități, în funcție de grupa pe care o conduc și temele abordate.
Programul de stimulare a inteligențelor multiple este un instrument extrem de ofertant pentru educatori, care au astfel ocazia să devină creatori de lecții captivante în funcție de profilurile elevilor cu care interacționează, însă ea funcționează doar în cazul profesioniștilor care resping rutina, care se află mereu în căutare, sunt curajoși și motivați să rezoneze cu clasele la care predau.
Prezentarea pe scurt a lucrării mele de disertație o găsiți aici :



Atașez poze de la susținerea lucrării de disertație :)






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu